Mléčná dieta

Mléčná dietaMléčná dieta od Prof. MUDr. Rajka Dolečka se pro Vás může stát efektivním způsobem jak rychle zhubnout.

Vyzkoušela jsem 13 denní mléčnou dietu. Zhubla jsem 7 kilo. Snažila jsem se dodržovat jídelníček a opravdu to fungovalo. Niky

Pokud potřebujete rychle zhubnout, mléčná dieta může být řešením právě pro Vás. Nabízí způsob, jak rychle zhubnout až neuvěřitelných 8 kilogramů za 13 dní.

Teď, se podíváme pod lupou na mléčnou dietu. Zjistíme základní informace, její plusy, ale i stinné stránky.

 

Mléčná dieta od Prof. MUDr. Rajka Dolečka

Tato dieta je častokrát spojována s Prof. MUDr. Rajko Dolečkem. Je to známý český lékař, který je odborníkem na zdravou výživu a dietologii. Sám uveřejnil více než 200 publikací.

Pan Prof. MUDr. Rajko Doleček však nepotvrzuje autorství této diety.

Je založena na principu příjímání jídla ve velmi malých dávkách a to z převážně mléčných výrobků jako jsou jogurty, tvaroh a mléko. Mléčná dieta má pevně stanovený jídelníček, kdy odpovídající dávky jídla se jí v pravidelných intervalech po třech hodinách pětkrát denně.

 

Je potřeba dodržovat pitný režim! Vypít nejméně dva litry čisté vody za den. Vhodná je i neperlivá voda, nebo třeba čaj.

Můžete si vybrat ze třech druhů režimů. Každý režim se odlišuje svou délkou. Základní je 13 denní mléčná dieta, která se drží, jak už samotný název napovídá, po dobu 13 dní. Dále je 8 denní a nejdelší varianta 16 denní.

 

Podívejte se na jídelníček 13 denní mléčné diety.

 

mléčná dieta výsledkyJaké jsou výsledky mléčné diety?

Při základním režimu mléčné diety na 13 dní je možné zhubnout chvályhodných 8 kg. Mnohé zkušenosti tento fakt jenom potvrzují.

Při dodržování kratší varianty a to 8 denní mléčné diety mohou být ztráty na váze něco kolem 4 kilogramů.

Naopak ta nejdelší nabízí samozřejmě nejlepší výsledky a to až 10 kilogramů. Avšak tato dieta už není vhodná snad pro nikoho z nás. Proč? To si ukážeme dále.

 

 

 

Ukázka jídelníčku 8 denní mléčné diety ZDE.

 

Mléčná dieta jídelníček

Jídelníček je nutné svědomitě dodržovat, aby se kýžené výsledky mohly dostavit. Skládá se především z mléčných výrobků – mléko, bílé jogurty, tvaroh. Avšak také vařené maso, salám nebo zelenina.

Budete jíst každé tři hodiny, pětkrát denně.

Je nutné dodržovat pravidelný pitný režim a vypít každý den nejméně 2 litry tekutin. Můžete pít vodu, neperlivé vody nebo čaj. Mnozí lidé rádi konzumují každý den kávu, někteří i několik šálků. I když to bude asi hodně náročné, kávu byste si měli při dodržování mléčné diety odpustit. Stejně tak v průběhu diety nekonzumujte alkohol.

Jídlo solíme zřídka.

mléčná dietaTipy:

Jednotlivé časové intervaly lze mírně přizpůsobit Vaším požadavkům, avšak nedoporučujeme do nich příliš zasahovat.

Do jídelníčku zahrňte polotučné potraviny (tvaroh, jogurt, mléko), které v porovnání s nízkotučnými, jsou bohatší na obsah živin.

Když je na režimu zelenina, můžete ji konzumovat jak v syrovém, tak vařeném stavu.

Například tvaroh si lze okořenit stévií nebo jinými bylinkami.

Po dobu držení mléčné diety nejezte smažená a pečená jídla.

 

Stinné stránky mléčné diety

V případě jakékoliv diety, pro kterou se rozhodnete, je vždy potřeba mít dostatek informací o samotné dietě, aby mohlo dojít k zcela racionálnímu rozhodnutí, zda je to způsob hubnutí, který by Vám mohl vyhovovat po všech stránkách.

Samotný jídelníček mléčné diety, je jak jsme si už ukazovali výše, postaven na míru pacientů ležících na lůžku. Takový pacient během dne nevydá tolik energie, kolik normální pracující člověk. Proto ani nepotřebuje mít tak velký přísun živin, jaké jsou v jiných případech nezbytné.

U mléčné diety je tělo dostatečně zásobeno vápníkem, díky hlavnímu zastoupení mléčných výrobků v jídelníčku. Avšak tento režim už nedodává tělu dostatečné množství sacharidů a jiných živin.

Mnoho pacientů, kteří se rozhodli pro mléčnou dietu, přiznává, že pro ně nebyla vůbec jednoduchá. Díky malým porcím, člověk v podstatě hladoví a mnozí přiznávají, že start, kdy začali s mléčnou dietou (asi tak první tři dny) byl nejhorší.

Někteří, díky náročnosti, se v průběhu diety rozhodli skončit. Pociťovali slabost, malátnost, a tak toto rozhodnutí bylo zcela na místě. Je potřeba vždy projevovat zdravý úsudek a nejít až na doraz svých možností, což by mohlo přinést i méně, ale i více závažné zdravotní komplikace. Proto režim mléčné diety doporučujeme předem konzultovat s Vaším lékařem.

 

Pro koho je vhodná?

Mléčná dieta je vhodná pro všechny, kdo potřebují rychle zhubnout.

Avšak pravdou je, že se jedná o poněkud velmi náročný způsob hubnutí a v některých krajních případech i nebezpečný. Mléčná dieta není zkrátka vhodná pro každého kvůli velké zátěži organismu.

Ostatně tato dieta byla navržena pro lidi ležící na lůžku. U takových osob je předpokládaný výdej energie v průběhu běžného dne minimální.

 

Mléčná dietaPro koho není vhodná?

V případě, že trpíte intolerancí na laktózu nebo kasein, tato dieta pro Vás nebude žádoucí vzhledem k potravinám, na kterých je založena.

Pokud vykonáváte během běžného dne činnosti, které zatěžují tělesný organismus, měli byste pečlivě uvážit, zda by tato dieta nebyla nad Vaše síly.

V případě, že si nejste jistí, zda by byla mléčná dieta vhodná právě pro Vás, doporučujeme nejprve vše konzultovat s Vaším osobním lékařem, kdy součásti konzultace bude ukázka jídelníčku a režimu. Návštěvu lékaře doporučujeme vždy před držením jakékoliv diety. Je to tak proto, že jedině osobní lékař je schopen posoudit Váš aktuální zdravotní stav.

 

Mléčná dieta jo-jo efekt

Jo-jo efekt je znovu přibrání váhy po prodělané redukci váhy.

Takže když se někdo rozhodne držet dietu, zhubne, ale poté ji přestane praktikovat a nenaučí se základním pravidlům zdravé výživy, může opět nabrat svou původní váhu, ba dokonce i vážit daleko víc.

Co z toho tedy můžeme vyvodit v souvislosti s mléčnou dietou?

Je mléčná dieta rychlým způsobem jak zhubnout? Rozhodně!

Je to však způsob, který člověka donutí správně se stravovat a vést zdravý životní styl, který by zabránil následnému znovu přibrání hmotnosti? Rozhodně ne!

Mléčná dieta je tedy prvním krokem k vašemu cíli, ale není rozhodně tím posledním. Je nutné změnit od základu stravovací návyky, jíst zdravou stravu a zařadit do svého života pohybové aktivity, které Vám pomohou si udržet optimální váhu.

 

Rychlý přehled kladů a záporu mléčné diety

+ zhubnete rychle až 8 kilogramů za 13 dní

+předem stanovený režim příjmu jídel v přesných dávkách

+velký příjem mléčných výrobku

 

-nevhodná pro lidi s intolerancí laktózy a kaseinu

– nevhodná pro aktivní sportovce nebo lidi vykonávající fyzicky náročnou práci.

-může se držet jednou ročně

-nedostatečný příjem potravin s obsahem vitamínů, minerálů a tuků.

 

Jaké jsou Vaše zkušenosti s mléčnou dietou? Zkoušeli jste ji držet? Co pro Vás bylo nenáročnější? Šli byste do toho znovu? Rozhodujete se držet mléčnou dietu? Těšíme se na Vaše komentáře v sekci diskuze.